„Egyszer azt mondta nekem valaki, hogy írni veszélyes, mert nincs rá garancia, hogy a szavaidat ugyanolyan hangulatban olvassák majd, mint amilyenben leírtad őket.”

/Jojo Moyes – Az utolsó szerelmes levél/



2017. szeptember 25., hétfő

Jenny Han: Utóirat: ​Még mindig szeretlek!


A Könyvmolyképző Kiadó gondozásában jelenik meg idén ősszel Jenny Han Utóirat: Még mindig szeretlek c. könyve. A fiúknak, akiket valaha szerettem könyv folytatásában tovább bonyolódik Lara Jean és Peter kapcsolata, a Covey testvérek pedig ismét sok szórakoztató és bájos pillanatot nyújtanak az olvasóknak. A turné során 8 blogger véleményét olvashatjátok a történetről, és ha részt vesztek a játékon, nyerhettek 3 példányt a könyvből.

KÖNYV ADATAI
Megjelenés: 2017. szeptember
Eredeti megjelenés: 2015
Oldalszám: 336
Fordító: Benedek Dorottya
ISBN: 9789634571407


covers_456758 (1).jpg

Lara Jean nem számított rá, hogy valóban beleszeret Peterbe. Ők ketten csak színleltek, aztán hirtelen ez már több lett egyszerű színjátéknál. Most Lara Jean minden eddiginél jobban összezavarodott. Amikor egy újabb fiú bukkan fel a múltjából, az iránta táplált érzelmei is visszatérnek. Szerethet egy lány egyszerre két fiút?
A New York Times bestseller, A fiúknak, akiket valaha szerettem elbűvölő és őszinte folytatásában a felejthetetlen Lara Jean szemén át láthatjuk az első szerelmet. A szerelem sosem egyszerű, de talán részben ezért is olyan elképesztő.






Amióta kiderült, hogy film készül A fiúknak, akiket valaha szerettem könyvből, egyfolytában lázban égek. Eszembe juttatta, hogy mennyire megkedveltem annak idején Lara Jeant, igazából mind a három Song lányt, és persze hatalmas Peter Kavinsky fan lettem. Most pedig, hogy nyakunkon a folytatásnak a megjelenése, végre - mivel a turné keretein belül már volt szerencsém elolvasni a könyvet - eme bejegyzésem megírásával átragaszthatom rátok is ezt a lelkesedést.

Az első könyv befejezése enyhén szólva is lezáratlan lett, Jenny Han egy hatalmas kérdőjelet biggyesztett a végére, hogy aztán legyen min agyalnunk a következő részig. Szerencsre ez a második kötetben hamar kitisztult: Lara Jean és Peter már az elején megoldják a nézeteltéréseiket, és egy párként kezdenek neki az új évnek. Annak kifejezetten örültem, hogy a könyv nem egy drámával kezdődött - abból jutott bőven a későbbiekben -, hanem egy kicsit élvezhettük Lara Jean és Peter közös romantikus pillanatait. És valóban csak pillanatokról van szó, ugyanis a körülmények, és önmaguk is igencsak megnehezítik a helyzetüket. Nem nagyon akarok spoilerezni, de maradjunk annyiban, hogy sem az iskolatársaik, sem Gen nem kegyelmez nekik. Gen ugyebár Peter exe, aki nem nagyon örül annak, hogy félreállították, ezért megtesz minden azért, hogy rátelepedjen a fiúra. Persze az amúgy bizonytalan Lara Jeannek nem is kell több, már meg is jelenik a gondolataiban a zöldszemű szörnyecske, aki rátelepszik a mindennapjaira - és azért lássuk be, Peter is sokat tesz azért, hogy ne csituljon el. Ezt még valahogy meg is emésztettem volna, hiszen hé, egy tiniknek szóló ifjúsági könyvet tartottam a kezemben! Na de John felbukkanása enyhén szólva is kihúzta nálam a gyufát. Emlékeztek még Johnra? Nem? Ne aggódjatok, én is így voltam vele, aztán persze Lara Jean leggyengébb napjaiban beállít hozzá a fiú levele, miszerint valahogy elkeveredett a lány neki írt szerelmes leve (igen, ő is egy volt a gyermeki rajongásainak tárgya közül), de most már megtalálta, és jó lenne felvenni vele a kapcsolatot.. Jajj hát kellett egy kis idő, mire feldolgoztam, hogy még egy fiú belép Lara Jean életébe. Emiatt sajnos nem tudtam élvezni a könyv egy szeletét, mert akármennyire is kedvelem a lányt, azért ez egy kicsit sok volt nekem.


Peter Kavinsky (Noah Centineo)
Nagy lelkesedéssel vágtam bele a bejegyzésbe, az előző bekezdés után talán kételkedtek benne, hiszen az imént eléggé negatívan nyilatkoztam a történetről, vagy legalábbis egy részéről. A válasz nagyon egyszerű: annak ellenére, hogy nehezteltem a John-dolog miatt, azért azt be kell, hogy ismerjem, Jenny Han stílusa egyszerűen imádnivaló: Lara Jean egy elképesztően bájos és ártatlan lány, akit könnyen meg lehet kedvelni, annak ellenére, hogy nem kevés rossz döntést hozott ebben a kötetben. Úgy döntöttem, a hormonok számlájára írom, legalábbis egy részét. Emellett pedig, ami szerintem az előző részhez hasonlóan ennek a könyvnek is a sikere, az a lány családja, de legfőképpen a testvérek közötti kapocs. Örültem, hogy ha csak rövid időre is, de Margot is maradt még a lányok mellett az elején, és annak is, hogy helyrehozták a kapcsolatukat Lara Jeannel. A legkedvesebb szereplőm azonban egyértelműen Kitty volt: ha Lara Jeant bájosnak neveztem, akkor Kitty egy igazi cukorpofa, közben pedig hatalmas karaktere a könyvnek. Legjobban pedig azokat a pillanatokat szerettem, amikor mind hármam együtt voltak.

Ahogy arra korábban utaltam is, a szerelmi szál eléggé kusza lett ebben a részben. Az írónő sajnos nem tudta elengedni ezt a szerelmi háromszög dolgot, amit nagyon sajnáltam, mert többet olvastam volna Lara Jean és Peter kapcsolatáról, nem pedig Johnról. Ebben azért Peter is sokat közrejátszott, mert túl sokat nem tett azért, hogy helyrehozzák a dolgokat, elég könnyen elengedte a lányt. Ahhoz képest, hogy a kezdő kötetben mennyire megkedveltem a srácot, most ebből sokat veszített. Nagyon remélem, hogy a harmadik részben ez változni fog.

Tudom, hogy kissé vegyesen nyilatkoztam a könyvről, pedig összességében tetszett, hamar elolvastam, mert mindig hajtott a kíváncsiság. Annyi biztos, hogy Lara Jean és Peter kapcsolatának még van hová fejlődnie, szerencsére erre lesz még lehetőségük. Amit még megfigyeltem, hogy ebben a kötetben háttérbe szorul Lara Jean karakterének a fejlődése is, főleg ahhoz képest, amit a korábbiakban produkált, inkább a pasikon, drámákon van a hangsúly. Mindent egybevetve még mindig nagyon szeretem Jenny Han könnyed és édes, sokszor szórakoztató stílusát, nagyon kíváncsi vagyok a folytatásra, és persze az első részből forgatott filmre is!

Értékelés:5/4




NYEREMÉNYJÁTÉK
Az első részhez hasonlóan a folytatásban is fontos szerepet kapnak a kézzel írt levelek, hiszen Lara Jean még csak most kapja vissza Johntól a szerelmes levelét. A nyereményjátékunk során is a hagyományos levelekre kell koncentrálnotok: minden blogon találtok egy fülszöveg részletet olyan könyvekből, amelyekben fontos szerepet kapnak a levelek. A feladatotok nem más, mint megfejetni, hogy mely könyvekről van szó, és beírni a rafflecopter dobozba a könyv íróját és címét.

Az eseménydús, váratlan fordulatokban bővelkedő regényben a múlt és a jelen romantikus, megható, szenvedélyes – olykor erotikus – képei váltakoznak. Jennifer a múltban próbálja megtalálni elveszett szerelmét, az időközben újabb szerelmes levelekre bukkanó Ellie pedig a jelenben igyekszik felkutatni az egykori szerelmeseket, és megtudni, vajon egymásra találtak-e végül?


Ne feledjétek, a beírt válaszokon már nem áll módunkban javítani. A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.






További állomások
09.25. Könyvvilág
09.26. Szembetűnő
09.27. Sorok között
09.28. Always Love a Wild Book
09.29. Zakkant olvas
09.30. Deszy Könyvajánlója
10.01. CBooks
10.02. Dreamword

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése