„Egyszer azt mondta nekem valaki, hogy írni veszélyes, mert nincs rá garancia, hogy a szavaidat ugyanolyan hangulatban olvassák majd, mint amilyenben leírtad őket.”

/Jojo Moyes – Az utolsó szerelmes levél/



2017. október 1., vasárnap

Beth Flynn: Kilenc ​perc


Romantikus pszichothriller, telis-tele titkokkal és váratlan fordulatokkal. Fedezd fel az elképesztő történet mélységeit és add át magad a borzongásnak!


KÖNYV ADATAI
Kiadó: Könyvmolyképző
Megjelenés: 2017. szeptember 27.
Eredeti megjelenés: 2014
Oldalszám: 228
Fordító: Sándor Alexandra Valéria
ISBN: 9789634571438

Az ​akkor tizenöt éves Ginny Lemont 1975. május 15-én elrabolják egy bolt elől Fort Lauderdale-ben. Az elkövető az egyik legbrutálisabb dél-floridai motoros banda tagja. 

Ginny élete ekkor örökre megváltozik. Új nevet kap, új identitást és egy új életet az Everglades mocsár szélén – egy ijesztő, durva és erőszakos világban, ahol mindenkinek álneve van, a hűség pedig a túlélés kulcsa. 

Az egésznek pedig Grizz áll a középpontjában: termetes, sötéten jóképű és ijesztő férfi, aki Ginnyvel valahogy mégis olyan gyengéd, hiszen ő élete egyetlen igaz szerelme. 

Így kezdődik az érzelmi megszállottságról és a manipulációról szóló mese, amiben egy környezetéből kiszakított lány kénytelen az egyetlen emberre támaszkodni, akitől figyelmet, szeretetet és gondoskodást kaphat. A fogva tartójára. Ginny okos és intelligens, de még csak tinédzser. Nehezen alkalmazkodik az új életéhez, eleinte küzd ellene. Aztán belenyugszik a feltételekbe. 
Vajon megmentik? Vagy elmenekül? Kiszabadul élve, ha egyáltalán kiszabadul valahogy?

Még mielőtt belevágtam volna, nagyon sok jót olvastam a Kilenc perc c. könyvről. A fülszöveg pedig egyértelműen felkeltette az érdeklődésemet, így mindent összevetve kíváncsian nyitottam ki, azaz töltöttem fel a kindlimre a könyvet. Meg kell hogy mondjam, nagyon sok érzelem kavargott bennem az olvasás alatt, a jófélék és rosszak egyaránt, és én mindig azt hangoztatom, hogy akkor jó egy könyv, ha minél több érzelmet vált ki belőlem.

A történetet egy részét a fülszöveg nagyon jól érzékelteti, a középpontban Ginny áll, akit 15 éves korában elrabol egy motoros banda. Ginny, ezt a nevet - és minden mást a múltjából - örökre el kell felejtenie a lánynak, ugyanis ettől kezdve a neve Cicc lesz. Az elején nagyon rettegtem attól, hogy mi fog történni vele a bandában, miképp fogják "betörni", hogy az ő szabályaik szerint éljen. Ezért is lepődtem meg azon, hogy igazából egyszer sem bántották őt fizikailag az itt léte alatt. Grizz, a bandavezér, akinek elrabolták a lányt, kivárta azt az időt, amíg Cicc megnyugszik és elfogadja a helyzetét. Hagyta, hogy összebarátkozzon a többiekkel, hogy biztonságban érezze magát, és igen, kivárta azt is, amíg a lány elkezd vonzódni hozzá. A szemünk előtt zajlott le, hogy miképpen változik meg Cicc hozzáállása a fiúkhoz, a Stockholm szindróma tüneteit produkálva. A hónapok és évek ugyanis egyre jobban fogyatkoztak, a lány pedig beilleszkedett a csapatba, sőt iskolába járhatott, barátai is voltak, egy idő után már tényleg oda ment, ahova akart, és egyértelműen Grizzel tervezte el a jövőjét. 

Számomra valami elképesztően döbbenetes volt olvasni Ginny/Cicc történetét. Sőt, voltak olyan pillanatok, amikor én magam is beleestem a Stockholm szindrómába, és elhittem, hogy Grizz egy rendes fickó, amikor éppen azt az oldalát mutatta. Az mondjuk szerintem igaz, hogy valóban szerette a lányt, de aztán közbe mindig azt éreztem, mintha valaki jól fejbe kólintott volna, hogy jöjjek már rá, hogy ez az egész nem normális! Hiszen Grizz akármennyire is kedves és gyengéd volt a lánnyal, ő akkor is egy motoros banda vezére, aki lelkiismeret nélkül lop, csal és öl!

Ginny karaktere már a helyzetből is adódik, hogy rendkívül összetett. Alapjában véve ő egy okos lány, aki nagyon is jól tudja, hogy mi zajlik körülötte. A legtöbb dologból kimarad, de azért van szerencséje megismerni egy-két Grizz-féle megtorlást, ami természetesen mindig sokkolja. Mégis ottmarad vele, elviseli, sőt továbbra is szereti a férfit. Fel lehet tenni a kérdést, hogy mégis hogy lehet ez? Ginnyt 15 éves korában rabolják el, amikor már nem gyerek, van egy nagyjából kiforrott személyisége, véleménye a dolgokról, azaz már kevésbé lehet manipulálni, megváltoztatni. Én úgy gondolom, hogy az ok, hogy Ginny - bármilyen megdöbbentő is - az elrablóitól, de legfőképpen Grizztől látja életében először, hogy milyen az, amikor valakit szeretnek. A szülei, habár nevelték őt, de semmiféle szeretet nem kapott tőlük, viszont Grizz, akármilyen bűnöző és kegyetlen ember is, a lányt szereti, és úgy tűnik, ez éppen elég.

Persze boldog végben senki se reménykedjen, sőt, igazából már a könyv prológusában kiderül, hogy mi lesz Grizz sorsa, hogy miről is szól ez a kilenc perc. Itt ugyanis a férfi kivégzésének pillanatába csöppenünk bele. Ginny a jelenlegi férjével nézi végig Grizz halálát, de itt persze még nem tudjuk, hogy mi történt, mit érez valójában a lány, és persze ki Ginny támasza ezekben a percekben. Annyi biztos, hogy a könyv eleji kilenc perc átértékelődök a könyv végi kilenc percben. 

Ahogy tehát már a bejegyzésem elején utaltam is rá, engem érzelmileg teljesen felkavart ez a történet. A félelmen és szorongáson át, a boldogság és nyugalom, a hamis biztonság érzete hagyott bennem nyomokat, majd a megdöbbentő fordulatok, a titok és igazságok színesítették a történetet. A nagy kérdés persze mindig az, hogy Ginny kiszabadul-e valaha? Én azt gondolom, hogy habár kiszabadul, mégse szabadul soha!

Bátran ajánlom ezt a történetet mindenkinek, de főleg azoknak, akik szeretik a rázós történeteket. Én végül is örülök, hogy volt szerencsém elolvasni a könyvet, mert habár sokszor tényleg leesett az állam a megrázó események miatt, azért sok szempontból érdekes és tanulságos volt - itt persze főként Ginny személyiségén végbement változásokra gondolok. Egyedül a borítót sajnálom, ami nekem nagyon nem tetszik. Minden másban azonban nekem meghozta az ígért színvonalat. 

Értékelés: 5/4,5


NYEREMÉNYJÁTÉK

Mostani nyereményjátékunkban motormárkák utáni nyomozásra invitálunk titeket. A blogturné állomásain található rövid leírások alapján kell kitalálnotok egy-egy híres vagy épp hírhedt motorlegendát. Fontos! A megfejtésben a márkának és a típusnak egyaránt kell szerepelni pl így: Harley-Davidson Sports Model KH Flathead.

Az amerikai énekes és dalszerző, Bob Dylan, 1966 júliusában egy ilyen motorral szenvedett súlyos balesetet.


Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő emailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.





További állomások
09.25. – Angelika blogja
09.27. – MFKata gondolatai
09.29. – Sorok között
10.01. – Könyvvilág
10.03. - Betonka szerint a világ
10.05. - Dreamword


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése